قطره آهن و قرص آهن


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : یک شنبه 13 تير 1400
بازدید : 614358
نویسنده : سینتیا

مقالات دکتر فرزاد روشن ضمیر متخصص تغذیه ورژیم  درمانی رژیم آنلاین آردایت

میزان مصرف قطره آهن و قرص آهن هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد کدام نوع قرص آهن از انواع دیگر بهتر است. به همین خاطر نیز تغییر قابل توجهی در پوشش و بسته بندی این مکملها صورت گرفت تا کودکان نتوانند از آنها استفاده کنند. قرص آهن برای نوجوانان پسر. خانمها در سنین ۱۵ تا ۵۰ سالگی به دلیل خونریزیهای ماهانه، مستعد کم شدن آهن بدن هستند.

میزان مصرف قرص آهن برای کودکان افرادی که به دنبال مکملهای تخصصی جهت بهبود سلامت عمومی بدن هستند صفحه "بهترین قرص برای تقویت بدن" را بررسی نمایند. زنانی که به دنبال مکمل آهن جهت تامین خون از دست رفته بر اثر عادت ماهیانه خود هستند وارد "کپسول ففول اینترافارم" را خرید نمایند. کپسول خوراکی.پوسته کپسولها از دو قسمت شفاف و سبز تشکیل شده است که حاوی گرانولهایی به رنگگ قرمز، زرد کم رنگ و سفید می باشد. 

پس از هر بار مصرف قرص آهن، بقیه کپسولها را داخل جعبه گذاشته، در جای خنک و دور از دسترس اطفال و کودکان نگهداری کنید. اگر آنتی اسید مصرف میکنید باید قرص آهن را دو ساعت قبل یا چهار ساعت بعد از آن مصرف کنید. در واقع مکملهای آهن معمولاً به مدت 6 ماه بعد از اینکه شمارش خون به حالت طبیعی باز میگردد، ادامه مییابند تا ذخایر بدن کاملاً پر شود. 

معمولاً مصرف مقدار طبیعی آهن از طریق رژیم غذایی نمیتواند از دست رفتن آهن ناشی از خونریزی مزمن را جبران کند. اما برای جبران فقر آهن در بدن روزی چند تا قرص آهن بخوریم؟ بیشتر افراد مبتلا به فقر آهن به 150 تا 200 میلی گرم آهن در روز (2 تا 5 میلی گرم آهن به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز) نیاز دارند. 

فریتین حالت ذخیره آهن در سلول های بدن است که میزان نرمال فریتین برای مردان در محدوده µg/dL 100- 50 و برای زنان در محدوده ۳۰-۲۵ µg/dL می باشد. افرادی که دارای اختلال ژنتیکی هموکروماتوز هستند سه الی چهار برابر بیشتر از سایر افراد آهن جذب میکنند. اگر میخواهید مکمل آهن استفاده کنید بهتر است از یک پزشک متخصص کمک بگیرید. 

چه شخصی بخواهد خودش کم خونی فقر آهن را درمان کند و چه توصیههای پزشک را دنبال کند، یادآوری این نکته مهم است که اصلاح کمبود آهن زمان بر است. واژه “اسپانسول “به مفهوم آزاد سازی تدریجی یا SR Sustained Released بوده که این واژه بصورت یک نام تجارتی قطره آهن و قرص آهن و منحصرا برای این محصول ثبت شده است. 

هنگام استفاده از غذاهایی که غنی از آهن هستند، از منابع غذایی حاوی ویتامین در هر وعده غذایی، جهت جذب بهتر آهن (مثل پرتقال، گریپ فروت، گوجهفرنگی، کلم، توت فرنگی، فلفل سبز و لیمو ترش) استفاده کنید. قطره آهن و قرص آهن برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد آهن میتواند خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و سرطان را افزایش دهد. 

مصرف بیش از حد آهن میتواند خطرناک باشد و استفاده از مکمل آهن بدون دستور پزشک به هیچ عنوان توصیه نمیگردد.بهترین روش برای رسیدن به وضعیت آهن مطلوب در بدن، استفاده از مواد غذایی است. مصرف هر دارویی بدون نظر پزشک اشتباه است و افراد باید همیشه تحت نظر پزشک متخصص و با انجام آزمایشات لازم اقدام به مصرف دارو کنند.

غالبا افرادی که با فقر آهن مواجهند با علایمی همچون ریزش مو, خستگی, ضعف و بیحالی که از علایم اصلی آن به شمار میرود, به پزشک مراجعه می کنند. این مکملها اغلب بدون نسخه پزشک در دسترس هستند و باید طبق دستورالعمل آنها را مصرف کرد زیرا مصرف زیاد آهن میتواند سمی باشد و به کبد آسیب برساند. از جمله این مشکلات میتوان به اختلال عملکرد شناختی، اختلالات گوارشی، عملکرد ضعیف در تمرینات ورزشی و کار، کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن و ضعف در تنظیم درجه حرارت بدن اشاره کرد.

هموگلوبين پروتئيني در گلبولهاي قرمز خون است كه اكسيژن را از ريهها به ساير قسمتهاي بدن ميرساند. عصاره آسه رولا موجود در فرمولاسیون این قرص سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان و ویتامین C است که باعث جذب آهن در بدن شده و سلامت سیستم قلب و عروق و ایمنی را ارتقاء میدهد.

مقدار جذب آهن از تخم مرغ کمتر است و از همه کمتر جذب آهن از سبزیجات (اسفناج) است. بهترین زمان برای استفاده از قرص آهن را می توان زمانی دانست که معده خالی باشد، چرا که هنگامی که معده خالی باشد بدن مقدار بسیار بیشتری آهن جذب خواهد کرد. خونریزی شدید قاعدگی زمانی اتفاق میافتد که خانمی خونریزی بیشتر یا طولانیتری نسبت به دیگر زنان داشته باشد. 

فقر آهن شایع ترین نوع کم خونی است و زمانی اتفاق می افتد که ذخیره آهن دربدن کاهش می یابد. اکثر زنان باردار مکملهای آهن را به عنوان بخشی از مراقبتهای دوران بارداری خود استفاده میکنند تا از این اتفاق جلوگیری کنند. کم خونی ناشی از فقر آهن نباید با کم خونی مگالوبلاستیک که ناشی از دریافت ناکافی فولات و ویتامین B12 است اشتباه گرفته شود.

کم خونی ناشی از فقر آهن، رایج ترین بیماری کمبود تغذیهای در جهان است و در میان کودکان و زنان شایعتر است. مقدار نیاز به آهن در یک مرد بالغ ۱mg/day و در یک خانم قبل از یانسگی ۱/۴mg/day است. بهترین دوز مصرف این مکمل روزانه یک عدد به مدت حداقل دو ماه است.

علائم مهم این بیماری شامل احساس خستگی، ضعف، تنگی نفس یا کاهش توانایی فعالیت بدنی است. روند پیشرفت این بیماری نسبتاً کند است به همین دلیل علائم کم خونی در ابتدا غالباً مبهم هستند. این مکمل ساخت کشور انگلیس بوده و حاوی 36 میلی گرم آهن المنتال با ملح به یس گلیسینات است و فواید بسیاری برای بدن دارد از مهمترین آن میتوان به تولید و ساخت گلبولهای قرمز خون، تأمین آهن موردنیاز بدن و بهبود توان فیزیکی اشاره کرد. 

طبق آمار منتشر شده حدود 20 درصد از زنان در سنین باروری مبتلا به کم خونی ناشی از فقر آهن هستند. این مکمل حاوی ترکیبات بسیار ارزشمند و مفید است به عنوان مثال عصاره جوانه گندم موجود در این قرص تقویت کننده بدن و سیستم ایمنی است بنابراین باعث افزایش انرژی فرد شده و خستگی و کسالت ناشی از کم خونی را برطرف میکند.

از مصرف چای و قهوه همراه یا بلافاصله بعد از غذا پرهیز کنید. آیا میتوانیم بعد از تشخیص کمخونی ابتدا به بیمار توصیه کنیم مدتی قرص آهن مصرف کند؟ بیشترین مقدار جذب خوراکی آهن از قرص و شربت های حاوی آهن و بعد گوشت و جگر است. اگر كسی پس از استفاده از قرص آهن به ویژه با معده خالی حالت تهوع پیدا كند میتواند آن را پس از غذا و قبل از خواب مصرف كرده و بلافاصله بخوابد. 

جذب ضعیف آهن از طریق رژیم غذایی نیز ممکن است در نتیجه بیماریهای التهابی روده، بیماری سلیاک یا جراحی مانند بای پس معده رخ دهد. در صورت ابتلا به کم خونی فقر آهن مصرف رژیم غذایی سرشار از آهن و یا مکمل آهن میتواند کمک کننده باشد. بهتر است مصرف این مکمل را تا 3 ماه ادامه دهید تا به نتیجه دلخواه برسید.

وقتی کم خون هستید، قلب شما باید خون بیشتری پمپ کند تا کمبود اکسیژن را جبران کند. این محصول ساخت شرکت ویوا تون سوئیس است و از فواید اصلی آن میتوان به حفظ سلامت گلبولهای قرمز، جبران کننده کمبود آهن بدن، پیشگیری و درمان کم خونی و کاهش احساس خستگی اشاره کرد. مصرف خودسرانه قرص آهن بدون نظر پزشک عوارض جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. 

قبل از مصرف هر دارو یا مکملی فرد حتما باید تحت نظر پزشک باشد و پس از انجام آزمایشات لازم و با نظر پزشک معالج دارو مصرف کند. یعنی با مصرف قرص فرکو مقدار کافی آهن تأمین شده و فرآیند خون سازی در بدن به درستی انجام میشود و علائم رایج کم خونی از جمله رنگ پریدگی و خستگی به راحتی برطرف خواهد شد.

تحقیقات اولیه نشان میدهد که آهن کافی برای کمک به مراقبت از سیستم عصبی و مفاصل در استخوان ها نیاز هست در حالیکه اختلال در متابولیسم آهن میتواند باعث افزایش آسیب اکسیداتیو و التهاب گردد. این مکمل حاوی 36 میلیگرم آهن است که در شرایط مختلف از جمله دوران عادت ماهیانه و بسیاری شرایط دیگر که منجربه بروز کم خونی میشود، میتواند در خون سازی به بدن کمک کند. 

با این حال، اگر کم خونی یا کمبود آهن درمان نشود، میتواند منجر به سایر مشکلات سلامتی شود که شامل موارد زیر است. کسانی که از مشکلات گوارشی و زخم معده رنج می برند بهتر است بین یا قبل از شروع به خوردن غذا قرص خود را میل کنند، به جای مصرف قرص آهن از مواد غذایی جایگزین از جمله پروتیین، شیر، پنیر، تخم مرغ، گوشت، پسته و جگر گوسفند که منابعی سرشار از آهن هستند استفاده کنند.

قرص آهن یکی از مکملهای غذایی رایج و پرکاربرد است که برای پیشگیری و درمان کم خونی تجویز میشود. نوزادان و کودکانی که به شدت دچار کمبود آهن هستند ممکن است رشد آنها به تأخیر بیافتد. زنان باردار حتی بیشتر دچار کم خونی فقر آهن میشوند زیرا برای حمایت از جنین در حال رشد به مقدار بیشتری خون نیاز دارند.

کودکان مبتلا به کم خونی فقر آهن ممکن است در رشد و نمو دچار مشکل شوند. بسیاری از افراد مبتلا به کم خونی فقر آهن شدید دچار سندرم پیکا هستند یعنی میل به خوردن چیزهای غیر معمول مانند یخ، خاک، خاک رس یا گچ دارند. علائم ممکن است پس از یک هفته درمان بهبود یابد، اما ممکن است چندین ماه یا بیشتر طول بکشد تا سطح آهن خون افزایش یابد.

خونریزی قاعدگی معمولاً 4 تا 5 روز طول میکشد و زنانی که خونریزی قاعدگی بیش از حد دارند، معمولاً دوره آنها بیش از هفت روز طول میکشد. لازم به ذکر است که میزان آهن مورد نیاز برای درمان بیماران مبتلا کمبود آهن بیشتر از مقدار موجود در اکثر مکملهای مولتی ویتامین روزانه است. از آنجا که خونریزی بیش از حد معمولترین علت کمبود آهن است، اولین قدم تعیین علت آن و توقف خونریزی است.

پزشکان با استفاده از قرص آهن به درمان کم خونی کمک میکنند. ویتامین C جذب آهن را بهبود میبخشد و برخی از پزشکان توصیه میکنند با هر قرص آهن، 250 میلی گرم ویتامین C را مصرف کنید. از دست دادن خون میتواند شامل دورههای سنگین عادت ماهیانه، زایمان، فیبروم رحم، زخم معده، سرطان روده بزرگ و خونریزی دستگاه ادراری باشد.

همچنین این موضوع میتواند خطر ابتلا به سرطان را نیز افزایش دهد. فیبروم سرطان نیست اما میتواند باعث خونریزی شدید قاعدگی شود که در نهایت منجر به کم خونی فقر آهن خواهد شد. فولیک اسید یا ویتامین B9 مواد لازم برای تولید گلبول قرمز است که معمولاً بزرگ سالان به روزانه 400 میلیگرم فولیک اسید نیاز دارند.

درمان شرایط زمینهای به نوع مشکل بستگی دارد و ممکن است به معنی دریافت داروهای اضافی، آنتی بیوتیک یا جراحی باشد. کم خونی فقر آهن معمولاً به دو روش درمان میشود که شامل افزایش مصرف آهن و درمان هرگونه بیماری زمینهای است. اگر یک بیماری زمینهای وجود داشته باشد ممکن است نیاز به درمان بیشتری باشد. مصرف اتفاقی مکمل آهن دلیل حدود یک سوم از مرگ و میرهای کودکان در ایالات متحده بین سالهای ۱۹۸۳ و ۱۹۹۱ بود.

بهترین میزان مصرف این مکمل روزانه یک عدد، یک ساعت قبل از غذا است. در موارد شدید، این بیماری با تزریق خون یا تزریق آهن درمان میشود. کم خونی شرایطی است که با کاهش تعداد گلبولهای قرمز خون یا مقدار هموگلوبین تعریف میشود. هنگامی که گلبولهای قرمز و یا هموگلوبین کافی در خون وجود نداشته باشد، فرد دچار آنمی می شود.

کم خونی فقر آهن در اثر از دست دادن خون و عدم دریافت مقدار کافی آهن از رژیم غذایی به علل مختلف ایجاد میشود. برای اطمینان از مقدار مناسب آهن موجود در یک محصول، ترکیبات آن را بررسی کنید. فیفول یک فرآورده­ خون ساز می باشد که ۸۰% آهن آن بصورت SR فرموله شده که به تدریج و در طی چند ساعت در دستگاه گوارش آزاد می شود، به گونه ای که بیشترین اهن موجود در آن در بخش فوقانی روده کوچک (جایی که بیشترین جذب در آنجا صورت می پذیرد) به تدریج آزاد میشود و نه در معده، زیرا آهن باعث تحریک معده و احساس ناراحتی می گردد.

فقط دقت کنید که بیمارانی که دچار اختلالات کلیوی هستند، افراد مسن بخصوص 65 سال و بیشتر، افرادی که دچار آنمی شدید هستند، افرادی که از سوء تغذیه رنج میبرند، اطفال و کودکان در حال رشد، خانمهای باردار و شیرده و همچنین ورزشکاران به دلیل فعالیت بدنی شدید و نیاز بدن به خون باید حتماً مکمل آهن را مصرف کنند.

۳- محصولات تخمیری مثل سس سویا نیز در این دسته از عوامل گنجانده میشوند. فرق قرص آهن ایرانی و خارجی علاوه بر کیفیت محصول این است که قیمت قرص آهن خارجی معمولاً بالاتر از محصولات ایرانی است. شایع ترین نوع کم خونی در دنیا، آنمی فقر آهن می باشد و شایع ترین دلیل کمبود آهن، از دست دادن خون می باشد.

غذاهای سرشار از آهن شامل گوشت، آجیل، اسفناج و خوراکیهایی است که با آرد غنی شده از آهن تهیه میشوند. ویتامین C، جذب آهن را افزایش می دهد اما غلات و چای از جذب آهن می کاهند. برای درمان این بیماری مکملهای آهن و ویتامین C ممکن است توصیه شوند.

کم خونی در اثر کاهش حجم گلبولها ایجاد شده و با تجویز مصرف روزانه یک عدد قرص آهن این مشکلات برطرف خواهد شد. مطلب پیشنهادی: آیا مصرف قرص آهن در زمان قاعدگی لازم است؟ عصاره بابونه بکار رفته در ترکیب این محصول یک گیاه مفید برای رفع مشکلات گوارشی است که ممکن است مانع جذب آهن شوند.

این نوع کم خونی به خاطر مقدار ناکافی از آهن در رژیم غذایی، نقص در جذب آهن، از دست دادن شدید خون بر اثر جراحی یا تصادف، از دست دادن تدریجی خون از طریق عادت ماهیانه یا خونریزی از دستگاه گوارش توسعه پیدا میکند. قرص آهن را از کجا بخریم؟

کم خونی فقر آهن معمولاً به آرامی ایجاد میشود زیرا ممکن است چندین ماه طول بکشد تا ذخایر آهن بدن به پایان برسد. رفع کم خونی فقر آهن با قرص آهن معمولاً 3 تا 6 هفته حتی پس از قطع خونریزی طول میکشد. کم خونی اگر به سرعت پیشرفت کند با علائم شدیدتری شامل گیجی، احساس ناتوانی در انجام کارها و تشنگی بیش از حد همراه خواهد بود. 

فیبروم میتواند یکی از علل خونریزی بیش از حد در دوران قاعدگی باشد؛ مانند کم خونی فقر آهن، فیبروم رحم نیز اغلب علائمی ایجاد نمیکند. استفاده از منابع آهن از قبیل گوشت و تخم مرغ، غلات، سبزیجات و میوه ها توصیه میشود. ۲- هویج ، سیب زمینی، چغندر، کدو تنبل ، گوجهفرنگی، کلم پیچ و شلغم موجود است، سبب افزایش جذب آهن میشود.

۱- اسید سیتریک و اسید اسکوربیک ( ویتامینC) که درآلو، خربزه، ریواس، انبه، گلابی، طالبی، گل کلم، سبزیها ، آب پرتقال، لیمو شیرین ، لیمو ترش، سیب و آناناس وجود دارند، میتوانند عوامل افزایش دهنده جذب آهن در بدن باشند. بطور کلی آهن در بدن انسان در گلبول قرمز، مغز استخوان و کبد ذخیره شده است که بیشترین مقدار آن در گلبول قرمز ذخیره شده است.

بارداری، خونریزی قابل توجه در دوران قاعدگی و فیبروم رحم از جمله دلایلی است که زنان را در معرض کم خونی فقر آهن قرار میدهد. قرص آهن باید در جای خشک، خنک (دمای زیر ۲۵ درجه) و دور از رطوبت نگهداری شوند. غذاهای غنی از آهن شامل لوبیا، گوشت قرمز، میوههای خشک، غلات غنی شده با آهن و نخود است.

۸۰ درصد مقدار آهن مورد نیاز بدن از طریق تخریب گلبول های قرمز و ۲۰ درصد از طریق جذب از دستگاه گوارش تامین می شود. تنها راه دفع آهن از طریق قاعدگی در خانم ها می باشد. شما میتوانید انواع قرص آهن را برای درمان کم خونی از داروخانه آنلاین باهمانه با خرید اینترنتی سفارش داده و از مزایای آنها برای درمان این بیماری بسیار شایع بهره مند شوید.

بنابراین این افراد در معرض خطر دریافت بالای آهن قرار دارند. از فواید این مکمل میتوان به افزایش توانایی بدن در مقابله با استرسها، افزایش سیستم ایمنی، کاهش خستگی و درمان کم خونی اشاره کرد این مکمل حاوی گیاهانی چون بانه، آسرولا و گندم است و برای افرادی کم خونی دارند و دچار کمبود آهن هستند بسیار مفید میباشد. حدود ۱۰ درصد از افراد سفید پوست اروپای شمالی، این ژن را همراه خود دارند.

تنها راه تشخیص این بیماری آزمایش خون است. هنگامی که ذخایر آهن تخلیه میشود، تعداد گلبولهای قرمز خون نه تنها کمتر میشوند بلکه به طور غیر طبیعی کوچکتر از حالت معمول هستند. با اینکه یکی از شایعترین علل کم خونی در افراد کمبود آهن است اما عواملی مانند کمبود ویتامین B12 یا اسیدفولیک نیز در کم خونی نقش دارند.

قرص آهن را در انواع مختلف میتوانید از داروخانهها به صورت حضوری و از سایتهای مجاز با خرید آنلاین تهیه کنید. ابتلا به کرمهای انگلی، مالاریا و ایدز نیز خطر کم خونی فقر آهن را افزایش میدهند. قرص آهن برای نوجوانان، کودکان و بزرگسالان به صورت مجزا در دسترس است و حتی قرص برای کم خونی مردان نیز با دوز کمتر نسبت به قرصهای آهن مخصوص زنان در داروخانه ها موجود است.

آهن بصورت فریتین در سلول ها ذخیره می شود. این امر موجب میشود آهن اضافی در کبدها و سایر اندامهای بدن ذخیره شود و رادیکالهای آزادی ایجاد گردد که میتواند به سلولها و بافتهای کبد، قلب و پانکراس آسیب وارد نماید. در موارد شدید این مسئله میتواند منجر به نارسایی قلبی یا بزرگ شدن قلب شود. این مسئله میتواند منجر به ضربان قلب نامنظم و تپش قلب شود.

آهن در روده کوچک جذب میشود، این بدان معنی است که ممکن است قرصهای روکش دار آهن به خوبی عمل نکنند. کمخونی پرنیسیوز یا کمخونی پرنیشیوس (Pernicious anemia) نوعی کمخونی مگالوبلاستیک است که علت آن کمبود مادهای به نام فاکتور داخلی در معده است که منجر به جذب ضعیف ویتامین B12 میشود.

علائم کم خونی فقر آهن به تدریج ایجاد میشود و شبیه علائمی است که توسط انواع دیگر کم خونی رخ میدهد. بسته به علت زمینهای، ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد. شایعترین علائم شامل خستگی، ضعف و رنگ پریدگی است. درمان کم خونی همچنین شامل افزودن مقدار بیشتری آهن و ویتامین C به رژیم غذایی است. اخیرا، دانشمندان شروع به تحقیق در مورد نقش احتمالی آهن اضافی در توسعه و پیشرفت بیماریهایی مانند ام اس و آرتریت کرده اند.

این وضعیت معمولاً به راحتی قابل اصلاح است. این ویتامین برای جذب آهن موجود در گیاهان ( آهن غیر هم) ضروری است. و یا اینکه قرص آهن را چند وقت یکبار بخوریم؟ در موارد شدید کمبود آهن، ممکن است باعث زایمان زودرس یا وزن کم نوزاد هنگام تولد شود. در بیشتر موارد کم خونی فقر آهن خفیف است و عارضهای ایجاد نمیکند.

روزی چند تا قرص آهن بخوریم؟ مصرف مکملهای آهن تا ۲۰ میلی گرم یا بیشتر به صورت مکرر میتواند باعث تهوع، استفراغ و درد معده شود، به خصوص اگر مکمل به همراه مواد غذایی مصرف نشود. جگر، قلوه ، گوشت قرمز، ماهی، زرده تخم مرغ ، سبزیهای دارای برگ سبز تیره مانند جعفری، اسفناج و حبوبات ؛ مثل عدس و لوبیا، هم چنین میوه های خشک (برگه ها) به خصوص برگه زرد آلو و دانه های روغنی.

عوارض جانبی احتمالی قرص آهن شامل ناراحتی شکمی، حالت تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست و مدفوع تیره است. قرص آهن فیفول شامل سولفات آهن و مقداری فولیک اسید است. مطلب پیشنهادی: بهترین زمان خوردن قرص آهن برای جذب بهتر! برای خرید قرص کم خونی خارجی وارد صفحه "قرص فرولایف فارمالایف" شوید. پیشنهاد ما برای افرادی که به دنبال محصولاتی جهت حفظ تناسب اندام و یا پوست و مو هستند، مشاهده صفحه "خرید آنلاین دارو" است.

گوشت قرمز، ماهی یا مرغ را در برنامه غذایی خود بگنجانید. اگر مرد بالغ یا خانم یائسه مبتلا به آنمی در آزمایش باشد باید بررسی دستگاه گوارش انجام گیرد. بدن براي ساختن هموگلوبين به آهن نياز دارد. چرا کم خونی فقر آهن در زنان شایعتر است؟ همچنین ممکن است آنها را بیشتر در معرض عفونت قرار دهد.

مقدار مصرف قابل تحمل برای آهن ۴۰ الی ۵۰ میلی گرم است. مقدار مجاز مصرف آهن در روز به سن و جنسیت فرد بستگی دارد. میزان نرمال آهن در خون در محدوده ۱۵۰-۵۰ µg/dL قرار دارد. دریافت ناکافی ویتامین C نیز میتواند به کمبود آهن کمک کند. با کاهش ذخایر آهن، مغز استخوان به تدریج سلولهای قرمز خون کمتری تولید میکند.

 




:: موضوعات مرتبط: رژیم غذایی , ,

مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تازه ترین اطلاعات تخصصی پزشکی جهان را در این مجله خبری بخوانید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





RSS

Powered By
loxblog.Com