عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 27 آبان 1399
بازدید : 180
نویسنده : سینتیا

باکتری هایی که برای شناسایی مولکول های خاص مهندسی شده اند، روی سنسور طراحی شده سفارشی قرار می گیرند که به یک ریزپردازنده متصل می شود و اطلاعات حسی را به سیگنال بی سیم تبدیل می کند. دانشمندان در همه حال به دنبال پی بردن به روابط پیچیده و هم زیستی همه ما با باکتری ها هستند. این باکتری ها هستند که ما را بیمار می کنند و سلامتی ما را حفظ می کنند. اثرات باکتری ها در زندگی روزمره غیرقابل انکار است، اما اخیرا محققان شروع به مهندسی این میکروب های کوچک کرده اند تا برای ما کار کنند. باکتری های مهندسی شده برای انجام وظایف متنوعی از جمله شناسایی مواد سمی در محیط برای تشخیص التهاب در روده بزرگ ما، تنها آغاز یک زمینه پیشرفت علمی است که نحوه استخدام این کمک کننده های کوچک را به ما نشان می دهد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: حسگر کپسولی , سلامت روده ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 304
نویسنده : سینتیا

نتایج تازه‌ترین بررسی‌ها نشان داده است، نرخ مرگ و میر در اثر سرطان در آمریکا به بالاترین میزان خود رسیده است. همانطور که آمار جدید منتشر شده توسط انجمن سرطان آمریکا نشان می‌دهد، سرطان در سراسر ایالات متحده یک مشکل پیچیده، مبهم و فراگیر است. با وجود اینکه بیماری قلبی با سالانه 600 هزار مرگ و میر مهم‌ترین عامل مرگ مردم آمریکا به شمار می‌آمد، اما بیماری سرطان نیز در رقابت با بیماری قلبی با افزایش عجیبی در مرگ و میر همراه بوده است. به گفته پژوهشگران دانشگاه هاروارد، سرطان همچنین علت اصلی مرگ و میر در بین بزرگسالان بین 40 تا 79 سال است. 



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: سرطان , میانسالان ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 304
نویسنده : سینتیا

 

کارشناسان می گویند ممکن است افراد در مراحل اولیه بیماری آلزایمر مبتلا به چرت زدن در طول روز باشند. به گفته محققان وقتی پروتئین به هم می خورد، می تواند سلول های عصبی را از بین ببرد. به همین دلیل بخش هایی از مغز که مسئول حفظ بیداری هستند از بین می روند. نظریه محققان بر این است که یکی از نشانه های بیماری آلزایمر همین خواب آلودگی بیش از حد در طول روز می باشد. بر طبق تحقیقاتی که توسط دانشگاه کالیفرنیا سانفرانسیسکو منتشر شده است، دانشمندان علائم بیماری آلزایمر در مناطق مغز را با افزایش هوشیاری در 13 فرد مبتلا به آلزایمر را با 7 نفر که فاقد آلزایمر بودند مقایسه کردند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: آلزایمر , چرت زدن ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 302
نویسنده : سینتیا

 

محققان دانشکده داروسازی و علوم بهداشت توماس جی لانگ در کالیفرنیا برای اثبات این فرضیه، ۳۴ داوطلب سالم در رده سنی بین ۱۸ تا ۴۰ سال را انتخاب کرده و به طور رندوم از آنها خواستند تا در سه روز جداگانه دو قوطی ۵۰۰ میلی لیتری از یکی از دو برند نوشیدنی های انرژی زای کافئین دار موجود در بازار را مصرف کنند. داوطلبان این قوطی ها را در بازه ای ۶۰ دقیقه ای می نوشیدند، هر ۳۰ دقیقه یک قوطی. هر قوطی از دو برند آزمایش شده حاوی ۱۵۲ تا ۱۶۰ میلی گرم کافئین بودند؛ مقادیری که انتظار نمی رود تغییری در ریتم قلب ایجاد کند. دیگر مواد تشکیل دهنده رایج در این نوشیدنی ها شامل آمینواسید تائورین، ترکیب شیمیایی گلوکورونولاکتون و ویتامین های گروه بی بود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: نوشیدنی انرژی زا , قلب , عوارض نوشابه انرژی زا , زمان اثر نوشابه انرژی زا ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 308
نویسنده : سینتیا

 

به نقل از منابع خبری، سال ها است پزشکان و مراکز عمومی بهداشت به افراد توصیه می کنند تا برای حفاظت از پوست خود در برابر اشعه ماورابنفش خورشید از کرم های ضد آفتاب استفاده کنند، اما این کرم های ضدآفتاب چقدر ایمن هستند؟ براساس گزارش «تایم»، سال ها است سازمان غذا و داروی آمریکا ایمنی محصولات ضد آفتابی که بدون نسخه مصرف می شوند را مورد بررسی قرار داده است، زیرا سازندگان این کرم ها از عناصر قویتری برای اطمینان از محافظت در برابر خورشید، استفاده می کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: کرم ضد آفتاب ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 301
نویسنده : سینتیا

 

دانشمندان لنزهای تماسی توسعه داده اند که با چشم کاربران کنترل می شود و با دو بار پلک زدن می توان قابلیت زوم کردن آن را فعال کرد و اجسام را با جزئیات مشاهده کرد.

ساخت چنین لنزی آیا ممکن است؟

دانشمندان ابتدا سیگنال های الکترواکولوگرافی را در هر حالت حرکت چشم ثبت کردند. دانشمندان این سیگنال ها را هنگامی که افراد به بالا، پایین، راست، چپ نگاه می کردند و یک یا دو بار پلک می زدند، اندازه گیری کردند و سپس یک لنز "بیومیمتیک" نرم را ایجاد کردند که به طور مستقیم به آن امواج الکتریکی پاسخ می داد. لنز ایجاد شده قادر بود فاصله کانونی خود را بسته به سیگنال های تولید شده تغییر دهد. در نهایت دانشمندان دریافتند قابلیت زوم کردن لنز توسعه یافته با دو بار پلک زدن فعال می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: لنز ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 315
نویسنده : سینتیا

مطالعات جدید در اروپا نشان می دهد که افراد کوتاهتر ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع 2 در مقایسه با افراد قد بلند قرار بگیرند. محققان در طی هفت سال اطلاعات هزاران نفر از مردم آلمان را که تحت معاینه فیزیکی و آزمایش خون قرار گرفته بودند مورد بررسی و پیگیری قرار دادند. محققان دریافتند که هر 10 سانتی متر افزایش در قد افراد با 41% کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آقایان و 33% کاهش خطر در زنان مرتبط می باشد. این تحقیقات حتی با در نظر گرفتن عواملی مانند سن، دور کمر، سطح فعالیت بدنی، عادت به سیگار کشیدن و مصرف الکل صورت گرفت.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: دیابت , دیابت نوع 2 , کوتاه قد ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 302
نویسنده : سینتیا

 

تکنولوژی واقعیت مجازی (VR) در حال حاضر بیشتر در خدمت بازی های کامپیوتری قرار گرفته است، اما در بیمارستان دانشگاه ولز توانستند برای اولین بار این تکنولوژی را در زایمان های طبیعی استفاده کنند. این بیمارستان توانست یکی از اولین بیمارستان هایی باشد که آزمایش واقعیت مجازی را برای زنان در دوران زایمان انجام دهد و با نتایج امیدوار کننده ای همراه باشد. در این آزمایش یک مادر اهل نیویورک توانست از واقعیت مجازی برای کمک به مدیریت درد خود در طول زایمان استفاده کند. واقعیت مجازی (VR) یک هدست ویژه ای است که کاربر آن را به چشم خود زده و ترکیبی از تصاویر سه بعدی به همراه صدا می بیند. در این آزمایش با استفاده از تصاویر و صداها و کلمات آرامش بخش توانستند به بیمار برای کنترل درد و اضطراب هنگام تولد نوزاد کمک کنند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: واقعیت مجازی , زایمان ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 268
نویسنده : سینتیا

استارت آپ Genomic Prediction واقع در ایالت نیوجرسی آمریکا اخیرا اعلام کرده است که افراد می توانند از روش لقاح مصنوعی سالم ترین جنین را برای خود انتخاب کنند. اگر می توانستید کودک خود را انتخاب کنید کودکی با چه ویژگی هایی را انتخاب می کردید؟ قد بلند، باهوش، بانمک، چشم آبی یا نوزادی بدون هیچ گونه بیماری ژنتیکی. قطعا اگر افراد قادر به انجام این کار بودند بهترین و سالم ترین نوزاد را انتخاب می کردند.

اخیرا یک استارت آپ آمریکایی یک آزمایش موسوم به آزمایش انتخاب نوزاد را ارائه داده است. این شرکت ادعا می کند که با استفاده از اندازه گیری های دی.ان.ای، می تواند پیش بینی کند که جنین های متولد شده به روش "لقاح مصنوعی" یا "آی وی اف" (IVF) به احتمال زیاد به یکی از ۱۱ بیماری شایع مبتلا هستند یا خیر. بنابر گزارش ها در آینده ای نزدیک این شرکت یک مطالعه موردی بر روی اولین متقاضی انجام خواهد داد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: لقاح مصنوعی ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 308
نویسنده : سینتیا

 

فضانوردهای آینده و DNA خرس آبی

فضانوردهای آینده می‌‌توانند از دارو یا ابزار دیگر برای کاهش عوارض سفرهای فضایی استفاده کنند. با این‌حال طبق بررسی‌های جدید، دست‌کاری ژنتیکی، توانایی انسان برای سفر به فضای دوردست به‌ویژه سیاره‌هایی مثل مریخ را افزایش می‌دهد. یکی از چالش‌های اصلی سلامت فضانوردان، تشعشعات رادیویی است. برای مثال در صورتی‌که دانشمندان روشی برای افزایش مقاومت سلول‌های بدن نسبت به آثار تشعشعات پیدا کنند، سلامتی فضانوردها برای سفرهای فضایی طولانی ‌مدت تضمین می‌شود. از نظر تئوری، از این فناوری می‌توان در درمان‌ سرطان روی زمین و مبارزه با عوارض پرتوها روی سلول‌های بدن استفاده کرد. اختلاف زیادی بر سر ایده‌ی دست‌کاری ژنتیکی انسان وجود دارد. اما میسون معتقد است، قبل از پیاده ‌سازی این فرضیه روی انسان نیاز به ده‌ها سال پژوهش است. او می‌گوید: هنوز برنامه‌ای برای دست‌کاری فضانوردها در یک یا دو دهه‌ی آینده وجود ندارد. اگر ارزیابی و پژوهش خود را به‌صورت پیوسته ادامه دهیم شاید پس از ۲۰ سال بتوانیم انسانی بسازیم که به‌راحتی روی مریخ دوام بیاورد.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: DNA , GENETIC , ASTRONAUTS , ماموریتهای مریخ , دستکاری ژنتیکی , فضانورد , خرس آبی , فضا ,
تاریخ : شنبه 12 بهمن 1398
بازدید : 269
نویسنده : سینتیا

 

آیا می‌توان برای سفر به مریخ، DNA خرس آبی را به سلول‌های انسان پیوند زد؟ خرس آبی یا تاردیگرید، جاندار هشت ‌پای کوچکی است که از انواع شرایط سخت، جان سالم به در می‌برد. کریس میسون، متخصص ژنتیک و استادیار فیزیولوژی و بیوفیزیک دانشگاه ویل کرنل نیویورک، به بررسی عوارض ژنتیکی پروازهای فضایی، روش‌های غلبه بر این چالش‌ها و توسعه‌ی گونه‌ها در منظومه‌ی شمسی پرداخته است. به گفته‌ی میسون، یکی از عجیب‌ترین روش‌های محافظت از فضانوردان آینده در مأموریت‌هایی مثل مریخ، استفاده از DNA خرس‌های آبی، موجودات میکروسکوپی کوچکی است که می‌توانند از اغلب شرایط سخت حتی فضای خلأ جان سالم به در ببرند. میسون، سرپرست یکی از ده تیم منتخب پژوهشگران ناسا برای بررسی فضانوردان دوقلو، مارک و اسکات کلی بود. اسکات کلی پس از آغاز مأموریت خود در سال ۲۰۱۵ به مدت تقریبا یک سال در ایستگاه فضایی بین‌المللی اقامت داشت در حالی که برادر او مارک کلی روی زمین ماند.



:: موضوعات مرتبط: اخبار پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: DNA , GENETIC , ASTRONAUTS , ماموریتهای مریخ , دستکاری ژنتیکی , فضانورد , خرس آبی , فضا ,

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

تازه ترین اطلاعات تخصصی پزشکی جهان را در این مجله خبری بخوانید.

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)





RSS

Powered By
loxblog.Com